مشروح اخبار


» معاون سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:  ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت از برنامه های محوری دولت است



معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردمی سازی امور از برنامه های محوری دولت سیزدهم بوده و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدجواد هاشمی با حضور آیت الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در دوره آموزشی توانمندسازی دستیار مردمی سازی استاندار و فرمانداران استان های کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم در امر مردمی‌سازی حرکتی نو و تحولی آغاز کرده است و باید تقویت و ادامه یابد.

هاشمی با بیان اینکه تحولات فکری و فنی بر نقش همزمان دولت و جامعه در توسعه پایدار نیازمند مردمی سازی مشارکت ها است تاکید کرد: توسعه ساختارها، رشد و ارتقای شاخص¬ها آن زمانی محقق پذیر است که مشارکت مردمی و اجتماعی همراه با نظام حکمرانی باشد.
معاون استاندار با بیان اینکه با اعتماد و مشارکت مردم می توانیم امور را به سرانجام برسانیم عنوان کرد: نقش، جایگاه و مشارکت مردم در جمهوری اسلامی را در تمام کارها مدنظر قرار دهیم و از حضور بین مردم فاصله نگیریم.
هاشمی جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران را بهترین و بالاترین جایگاه بیان کرد و افزود: البته حاکمان نیز بخشی از مردم هستند که برای مدتی عهده‌دار مسئولیت می شوند.
معاون استاندار تاکید کرد که دستیاران مردمی‌ سازی دولت تلاش کنند مفاهیم مربوطه را در بین مردم و حاکمان تشریح و ترویج کنند، عنوان کرد: باید آموزش هایی در این خصوص به صورت فراگیر سرلوحه کار قرار گیرد. 
وی از ضرورت های توسعه پایدار مشارکت تاثیر گذار و مردمی سازی امور اشاره و تصریح کرد: برای این منظور باید با برنامه ورود کرد و ضرورت آن هم آگاهی کامل از وظایف و نیازمندی همه این مولفه ها از طریق آموزش است.
معاون امنیتی استاندری مردمی سازی را فرصی برای مشارکت تمام قد مردم و استفاده از ظرفیت مطلوب مردمی برای فرصت سازی ها بیان کرد و اظهار داشت: مردمی سازی بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش رشد اقتصادی، ایجاد امنیت پایدار، تقویت زیست محیطی و بهبود محیط کسب و کار است.
معاون اجتماعی استانداری با بیان اینکه کارآیی دولت، کیفیت کارها، عمل به قانون و حتی کنترل فساد با مردمی سازی اثربخشی تر خواهد شد، عنوان کرد: مسایل و معضلات اجتماعی و ناهمواری هایی که یک جامعه را از مسیر دولت دور می سازد با مردمی سازی بهتر چاره اندیشی می شود.
هاشمی عنوان کرد که امروزه می توان با بخش خصوصی و نهادهای اجتماعی و مردمی سازی بهترین کنترل ها، مدیریت ها، بهره گیری از ظرفیت ها و رشد شاخص ها را داشت و این مهم نیازمند بستر سازی دارد و باید با آموزش های تخصصی این زمینه را فراهم کرد. 
معاون سیاسی با اشاره بر لزوم گذار از سیاستگذاری های سنتی، متمرکز و ضرورت حرکت به سوی حکمرانی مردمی تاکید کرد و گفت: مردمی سازی و مشارکت در ساختارهای هدایتی، حمایتی و عملی بستگی به اتصال ظرفیت‌های مردمی به دستگاه‌های اجرایی و انجام وظایف و ماموریت دستیاران مردمی سازی دارد.
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت هم گفت به منظور ایجاد تحول مردم پایه و عدالت محور با تاکید بر ظرفیت های نیروی انسانی بخصوص جوانان و ارتقای اعتماد و امید مردم به دولت، افزایش نقش و مشارکت مردم در اداره امور کشور مبنا قرار گرفته است.
سید احمد عبودتیان توسعه کارآمدی دولت در حل مسائل کشور به پشتوانه مردم وغلبه بر ساز و کارهای ناکارآمد، پرهزینه و زمان‌بر در پیشبرد اهداف دولت مردمی در چارچوب قوانین و مقررات کشور را از اهداف اصلی مردمی سازی دولت سیزدهم عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این موضوع از اوایل انقلاب مد نظر بود اما مسکوت مانده بود و در دولت سیزدهم وارد مرحله عمل، میدانی و اجرا شد افزود: آنچه را تاکید است عدالت‌ محوری، روحیه انقلابی، مردم ‌داری، فساد ستیزی و قانون‌ مداری بوده و در این خصوص به مشارکت مردمی و یک حرکت و تحول مردم پایه نیاز بوده است.
عبودتیان با بیان اینکه توسعه کارآمدی دولت در حل مسائل کشور به پشتوانه مردم محقق پذیر است اظهار داشت: کلیه مقامات، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در راستای تحقق این امر مهم مکلف به همکاری هستند.
وی نقش دستیاران مردمی سازی دولت را در حکمرانی مردمی دولت سیزدهم برجسته و مهم ارزیابی کرد و افزود: دستیاران مردمی سازی حلقه وصل و میانی دولت و مردم را بر عهده دارند و در این خصوص باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب طرح مردمی سازی دولت برسیم.



تاریخ انتشار : 20 اسفند 1402, 09:47



» اخبار مرتبط:

  • دستیار استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور مردمی سازی دولت:۳۰ آذر آخرین مهلت شرکت در طرح ملی شهریاران
  • با حضور معاون سیاسی استاندار و فرماندۀ انتظامی استان بررسی شد؛ توسعه نظم و امنیت عمومی با تعامل وهمکاری سمن ها
  • معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ ضرورت تقویت مشارکت های مردمی در امر مدرسه سازی
  • مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد:  طرح شهریاران در استان مشارکت جدی مردم را می طلبد
  • در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:تاکید مقام معظم رهبری بر سپردن کارها به مردم و مردمی شدن اقتصاد است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟